Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest sob lip 21, 2018 9:31 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: czw mar 14, 2013 10:25 pm 
Offline
Székelyispán
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2011 9:35 am
Posty: 457
Lokalizacja: Warszawa-Budapeszt
Skąd się wziął przepis Ładny to czambulik, skoro z karty podjazdu i tak wynika, że nie można wybrać więcej jednostek tureckich niż Tatarów.

Czy Spahi w tym podjeździe mogą mieć kopie, czy nie?

_________________
http://tuzzelvassal.blogspot.hu/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: czw mar 14, 2013 11:18 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 28, 2011 11:49 am
Posty: 1778
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Ten zapis pochodzi jeszcze z bety, gdzie było możliwe złożenie większej ilości Turków. Spahisi nie mogą mieć kopii w tym podjeździe.

_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
iconTUR iconTAT iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: ndz wrz 01, 2013 8:44 pm 
Offline
Regimentarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 1:37 pm
Posty: 5749
Lokalizacja: W-wa
Sipahowie europejscy mogą mieć kałkany. - Wszyscy, obie ale, czy tylko jedna?

Aga może wydawać normalnie rozkazy ordyńcom?

_________________
Turniejowe boje RON: Z: 72 R: 23 P: 11. Turniejowe boje TUR: Z: 56 R: 10 P: 7. Turniejowe boje TAT: Z: 21 R: 6 P: 1.
Turniejowe boje SWE: Z: 5 R: 0 P: 0. Turniejowe boje KOZ: Z: 32 R: 6 P: 5.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: ndz wrz 01, 2013 9:06 pm 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10383
Lokalizacja: Edinburgh
Obydwie ale mogą mieć kałkany.
Aga może rozkazywać wszystkim jednostkom (w finałowej wersji nie ma żadnego zapisu ograniczającego taką możliwość).

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: śr wrz 11, 2013 10:36 pm 
Offline
Prowiantmagister Cekhauz Wilcza
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 05, 2010 3:47 am
Posty: 969
Lokalizacja: Warszawa
Cały ten podjazd wydaje mi się rozbudowanym Rajdem Łupieżczym z kilkoma plusami.

1. Jest na dużo! 10 chorągwi to spora siła!
2. Drugi dowódca! Salamalejkum! Mamy morze lekkiej jazdy i jesteśmy w stanie dowodzić nim w dwóch miejscach.
3. Jazda Mołdawska. Za 1PS dostajemy kawalerię, która jest na poziomie jazdy osmańskiej i na pewno o niebo lepsza od kazindżi :) Oni opłacają się nawet przy braniu 3 podstawek, a całe 5 to wręcz okazja!
4. Moc uderzeniowa. Może brak tu rajtarów weteranów w pancerzach bądź doborowych pancernych z rohatynami, ale możemy wystawić skwadron 6 ordyńców z dzidami i kałkanami (strzał w szarży!) oraz skwadron 6 doborowych beszli (z dzidami i kałkanami - 4 odporności w WW!). Jak na bardzo lekką całość nie ma czym pogardzić.

Słowo o sipahach. Wydają się kuszącą opcją, ale moim zdaniem z powergamerskiego punktu widzenia, należy dobrze rozważyć ich wybór. Przede wszystkim są jedynym niemanewrowym elementem w podjeździe. Działają w szyku zwartym i nie posiadają odskoku, co może zaboleć. Są generalnie soczystym kaskiem dla przeciwnika; niezbyt mocni (w porównaniu na przykład z pancernymi bądź rajtarami), a jednocześnie łatwymi do złapania, bo nie mogą odskoczyć. Z drugiej strony można to wykorzystać i tak zwabionego przeciwnika zaatakować lekkimi jednostkami ze wszystkich stron. Na 11 PS mamy w końcu 32 podstawki! :D

_________________
Na żołdzie: Sandżakbej, Aga, 2 torhaki ordyńców, chorągiew Lipków, dżemat beszli, 2 ale sipahów
Rozesłane wici: 2 torhaki ordyńców, 3 dżematy beszli/gonullu, 4 ale sipahów, 1 chorągiew zdradzieckich Lipków, 2 dżematy janczarów


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: czw wrz 12, 2013 7:03 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 07, 2010 9:08 am
Posty: 1911
Lokalizacja: Kraków
Polecam układ 12x ordyńcy i 12x beszli (w tym połowa doborowych). Śmigają aż miło, ciężko ich złapać i potrafią dać klapasa, nawet Pancernym :D

_________________
Może i RON jest przegięty, ale to Turcja jest potęgą i basta!
http://grzegorzgregx.blogspot.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: czw kwie 17, 2014 11:24 am 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3824
Kadzik pisze:
4. Moc uderzeniowa. Może brak tu rajtarów weteranów w pancerzach bądź doborowych pancernych z rohatynami, ale możemy wystawić skwadron 6 ordyńców z dzidami i kałkanami (strzał w szarży!) oraz skwadron 6 doborowych beszli (z dzidami i kałkanami - 4 odporności w WW!). Jak na bardzo lekką całość nie ma czym pogardzić.


Czy napewno można w tym podjeździe wystawiać ordyńców z dzidami? Bo nie ma tam nic wspomniane na ten temat, więc?

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: czw kwie 17, 2014 12:35 pm 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10383
Lokalizacja: Edinburgh
Nie można.

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: ndz cze 07, 2015 1:30 am 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10383
Lokalizacja: Edinburgh
Zabawy matematyczne wydzielone w osobny temat:
viewtopic.php?f=5&t=5882

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd Hadży Gereja (ujęcie tureckie)
Post: pt lut 05, 2016 11:26 am 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10383
Lokalizacja: Edinburgh
Uaktualnione zasady do tego podjazdu możecie znaleźć w pierwszym tomie „Armii Ogniem i Mieczem”.

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group