Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest sob cze 24, 2017 12:17 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: pn mar 20, 2017 9:47 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 06, 2016 4:42 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Krakow
Mnie bardziej chodzi o roznorodnosc nie koniecznie grywalnosc, jak to mowia "przy jednej dziurze i kot nie wyzyje":)

_________________
iconPRU - podjazd pomalowany
iconTRA - podjazd pomalowany
Galeria - https://drive.google.com/open?id=0BztZ7WY6KOZnNVpKRS1SbldSMjg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: wt mar 21, 2017 12:45 pm 
Offline
Chorąży/Ensign

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3511
Kadrinazi pisze:
Jak to niszowa armia do ktorej trudno o zrodla. Cudow tu nie zrobimy bo nie ma z czego.


Ciekawe podejście, bo pomija strefę balansu. Osobiście uważam, ze Siedmiogród jest bardzo ciekawy i ma skład bogatszy od wielu innych podjazdów. Tylko Wszystko się rozbija o najprostszą sprawę - balans punktowy. Oczywiście drogą może też być realizm historyczny czyli turniejowa nie-grywalność frakcji, wynikająca z ich faktycznej skuteczności.

Szczerze jednak bardziej liczę na zgrupowania i ich balans (niektórzy lubią grac piechotą) niż na nowe podjazdy. Te, które są, są historycznie i modelarsko bardzo ciekawe. Jedynie nie są "wydajne".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: wt mar 21, 2017 12:59 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 24, 2014 8:47 am
Posty: 112
Lokalizacja: London
Ja mam duza dywizje Siedmiogrodzka. Jesli chodzi o mnie to jest to najladniejsza armia jaka zostala wydana. Moze dlatego ze jest to armia kopijnicza w duzej mierze. Po prostu pieknie wyglada.
Podjazdy sa i sa nawet grywalne. Nie poszaleje sie nimi na turniejach ale da sie nimi cos ugrac.

Powstaje pytanie do iconWG czy nie wartro w ramach rozwoju gry wybalansowac (stworzyc) moze torche podjazdow nie historycznych zeby armie niszowe nie byly niszowe. Na razie 3 walce przemiatajace wszystko na turniejach to iconTUR iconTAT iconRON. Zachodnie armie mimo ze gdzies cos tam ktos czasami, nic nie ugrywaja, ba, nawet nie pojawiaja sie na turniejach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: wt mar 21, 2017 1:35 pm 
Offline
Chorąży/Ensign

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3511
Z podobnego powodu uważam Szwedów na ślicznych. Las pik. Choć w piechocie.

Grywalne są. Ja mówię o turniejowym balansie. W domu nie jest to żaden problem. Jednak robienie ahistorycznych w mojej ocenie byłoby błędem. PRzecież nie ich historyczność decyduje o ich trudnej codzienności turniejowej a PS.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: wt mar 21, 2017 1:42 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 05, 2012 10:47 am
Posty: 288
Kadrinazi pisze:
Jak to niszowa armia do ktorej trudno o zrodla. Cudow tu nie zrobimy bo nie ma z czego.


Jak wspominałem w wątku nowości niezmiernie szanuje Waszą pracę i zapał w przekopywaniu ksiażek, map, graifk czy innych innych materiałów źródłowych o których większości z nas się nawet nie śniło, to jednak obstawiam jak, i obawiam się, że jednak większość z nas, woli aby podjazd był grywalny i był w stanie konkurować z innymi, niż był słaby i jednocześnie drogi w PSach bo "taki był w rzeczywistości". Silnikowi i mechanice gry daleko od rzeczywistości podobnie jak niektórym aspektom scenariuszy, o zagrywkach i sztuczkach graczy już nie wspominając ;)

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: wt mar 21, 2017 2:16 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 685
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Gdybym zaczął przygodę z OiM nieco później, to właśnie Siedmiogród byłby moim pierwszym wyborem. Ta armia zauroczyła mnie tak bardzo, że posiadając jeszcze przedpremierowo podjazd bojowy, szybciutko go pomalowałem i pojechałem na jedyny turniej, na jakim grałem :) Dywizji składał nie będę (choć w Siedmiogrodzie można taką zrobić nawet za mniej niż... 10 PS) bo mam już inne. Zresztą nadal, na różnych pokazach, gram sobie tym podjazdem. Kiedy "uczeń" gra RONem to przynajmniej nie ma wrażenia, że chcę go jakoś powalić na dzień dobry.

Co mnie urzekło w całej grze, to właśnie klimat, który - jako że nie jestem graczem turniejowym - przedkładam nawet nad balans (oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku). Dlatego składam swoją autorską historyczną dywizję J. Lubomirskiego (do której właśnie wydano historycznego dowódcę!), której WG pewnie nie uzna bo wcześniej czy później zrobi swoją jej wersję; dlatego też prowadzę testy szturmów i oblężenia na Kudaku. Dla funu. A że też należę do owych "buszujących w źródłach", radość mam tym większą.

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: wt mar 21, 2017 7:02 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 22, 2013 11:45 pm
Posty: 2701
Bombel pisze:
Kadrinazi pisze:
Jak to niszowa armia do ktorej trudno o zrodla. Cudow tu nie zrobimy bo nie ma z czego.


Jak wspominałem w wątku nowości niezmiernie szanuje Waszą pracę i zapał w przekopywaniu ksiażek, map, graifk czy innych innych materiałów źródłowych o których większości z nas się nawet nie śniło, to jednak obstawiam jak, i obawiam się, że jednak większość z nas, woli aby podjazd był grywalny i był w stanie konkurować z innymi, niż był słaby i jednocześnie drogi w PSach bo "taki był w rzeczywistości". Silnikowi i mechanice gry daleko od rzeczywistości podobnie jak niektórym aspektom scenariuszy, o zagrywkach i sztuczkach graczy już nie wspominając ;)
Amen. :D

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-17; Warszawa-9
; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-4; Wilanów-3; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: pt mar 24, 2017 10:22 am 
Offline
Székelyispán
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2011 9:35 am
Posty: 436
Lokalizacja: Warszawa-Budapeszt
Kadrinazi pisze:
Jak to niszowa armia do ktorej trudno o zrodla. Cudow tu nie zrobimy bo nie ma z czego.


Trochę umknęła mi ta dyskusja.

Obiecuję, że zrobię co tylko będzie można.

_________________
http://tuzzelvassal.blogspot.hu/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: pt mar 24, 2017 9:27 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 06, 2016 4:42 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Krakow
Pozostaje w nadziei

_________________
iconPRU - podjazd pomalowany
iconTRA - podjazd pomalowany
Galeria - https://drive.google.com/open?id=0BztZ7WY6KOZnNVpKRS1SbldSMjg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group