Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest śr gru 13, 2017 1:35 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: czw mar 09, 2017 2:16 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2011 9:19 am
Posty: 329
Lokalizacja: Warszawa
Podjazd ciężki w graniu, mało turniejowy. Niska zwartość i nie ma czym uderzyć na dobrą sprawę za dość duże PS. Osobiście bym ze strzelców zrezygnował, z drugiego poziomu dobrze jest wziąć hajduków bo piechota zawsze się przyda i podbijają punkty zwiadu. Nadworna lekka może próbować ostrzelać wroga.

Siedmiogród to mało popularna armia i nie ma ustalonej jednej mety, no chyba, że chodzi o podjazd rabunkowy.

_________________
iconKOZ iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: czw mar 09, 2017 2:35 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 895
Lokalizacja: Warszawa
Ja do bojowego mam taki pomysł:
Kapitan ###
Porucznik #
PS:5
2 Nadworna kopijnicza
2 Nadworna kopijnicza
2 Nadworna lekka
2 Nadworna lekka
PS:6
2 Hajducy
2 Hajducy
PS:7
2 Nadworna lekka
PS:8
2 Nadworna lekka
2 Hajducy/Semeni (zależy czy chcesz mieć skwadron 6 podstawek czy skwadron 4 Hajducy i 2 Semeni)

Celem podjazdu jest trzymanie jazdą nadworną najlepszej jednostki przeciwnika i próba jej rozbicia szarżą z kopiami, lekka jazda w dwóch skwadronach ma próbować objechać przeciwnika z obu stron stołu i wspierać jazdę nadworną. Hajducy muszą zająć dobre miejsce bądź trzymać miejsce strategiczne i strzelać w przeciwnika. Największy problem to operowanie zaledwie trzema skwadronami jazdy które muszą kąsać przeciwnika. Zaleta wszystkie jednostki mają wyszkolenie 5 (poza hajdukami)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: czw mar 09, 2017 3:18 pm 
Offline
Chorąży/Ensign

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3517
Do nie-turniejowych podjazdów mam "pecha". Piesi Szwedzi, Zasieczna i teraz bojowy.

Skwadronów jest 4. Nadworna, 2x lekka, hajducy. Tak też czułem, że z tym za bardzo nie poszaleję.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: czw mar 09, 2017 11:04 pm 
Offline
Rotmistrz

Rejestracja: sob lut 25, 2012 8:52 pm
Posty: 3799
Ale z tego bojowego łatwo chyba przejść na rabunkowy, a ten już jest bardzo grywalny :)

_________________
pnzr wargaming blog


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: czw mar 09, 2017 11:44 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2011 9:19 am
Posty: 329
Lokalizacja: Warszawa
Rabunkowy ma większy potencjał, chociaż mała liczba punktów rozkazów, niesubordynacje i rabusie nie pomagają.

_________________
iconKOZ iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: pt mar 10, 2017 8:54 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 24, 2014 8:47 am
Posty: 124
Lokalizacja: London
Dobrym podjazdem jest polsko-siedmiogrodzki. Wymieniasz 3 podstawkowa jazde kozacka na dwie dwupodstawkowe choragwie jazdy lekkiej szklerskiej. do tego masz "dragonow" szklerskich i spora ilosc rozkazow. warto pokombinowac z tym :) Podjazd bojowy jest raczej slabszy ze wszystkich mozliwych wyborow.


Ostatnio zmieniony pt mar 10, 2017 11:38 pm przez KungFuPanda, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: pt mar 10, 2017 1:14 pm 
Offline
Chorąży/Ensign

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3517
pnzr pisze:
Ale z tego bojowego łatwo chyba przejść na rabunkowy, a ten już jest bardzo grywalny :)


Jak chcesz grać rabunkowym, to lepiej od razu kupić właściwe modele. Inaczej tylko hajducy się nadają. Mnie się podoba elitarność bojowego. Elitarność statystyk oczywiście. Do tego mam nadworną ciężką i lekką, kurtan i hajduków :D Fatalnie wybrałem modele.

KungFuPanda pisze:
Dobrym podjazdem jest polsko-siedmiogrodzki. Wymieniasz 3 podstawkowa jazde kozacka na dwie dwupodstawkowe choragwie jazdy lekkiej szklerskiej. do tego masz "dragonow" szkelrskich i sporailaos rozkazow. warto pokombinowac z tym :) Podjazd bojowy jest raczej slabszy ze wszystkich mozliwych wyborow.


Bardzo się bronię przed graniem RoN. Jakby był Siedmiogrodzko-polski... ]:)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: pt mar 10, 2017 4:00 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 14, 2014 4:06 pm
Posty: 2097
Eee, przesadzacie z tą niegrywalnością bojowego. Po prostu jest on w stylu Czaty i Szwedów - mało, ale za to dobre jednostki (można zrobić rozpiskę ze wszystkimi jednostkami o wyszkoleniu 5!). Wasil bardzo dobrze napisał, co z nim robić. Da się nim wygrywać spokojnie, ale z pewnością wymaga odpowiedniej taktyki.

_________________
На нас глядят в бинокли, в трубы сотни глаз
И видят нас от дыма злых и серых,
Но никогда им не увидеть нас
Прикованными к веслам на галерах!


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: pt mar 10, 2017 11:40 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 24, 2014 8:47 am
Posty: 124
Lokalizacja: London
Nie ze nie jest grywalny tylko mocno wymagajacy. trzeba sie nakombinowac troche.

Misio - podjazd jest zarowno polski jak i siedmiogrodzki. Wszystko zalezy ile podstawek wystawiasz danej strony :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: sob mar 11, 2017 11:47 am 
Offline
Chorąży/Ensign

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3517
Już sprawdzam co mi do niego brakuje. Temat o podjeździe jest niestety w dziale RON :D

#5
3 kozacka doborowa
2 kozacka
4 lekka szeklerska

#6
4 lekka szeklerska

#7
4 lekka szeklerska

#8 + Zapolya
4 konni strzelcy szeklerscy

#9
4 lekka szeklerska

16 podstawek szeklerskiej... :) sporo.

Wasil pisze:
Ja do bojowego mam taki pomysł:
Kapitan ###
Porucznik #
PS:5
2 Nadworna kopijnicza
2 Nadworna kopijnicza
2 Nadworna lekka
2 Nadworna lekka
PS:6
2 Hajducy
2 Hajducy
PS:7
2 Nadworna lekka
PS:8
2 Nadworna lekka
2 Hajducy/Semeni (zależy czy chcesz mieć skwadron 6 podstawek czy skwadron 4 Hajducy i 2 Semeni)

Celem podjazdu jest trzymanie jazdą nadworną najlepszej jednostki przeciwnika i próba jej rozbicia szarżą z kopiami, lekka jazda w dwóch skwadronach ma próbować objechać przeciwnika z obu stron stołu i wspierać jazdę nadworną. Hajducy muszą zająć dobre miejsce bądź trzymać miejsce strategiczne i strzelać w przeciwnika. Największy problem to operowanie zaledwie trzema skwadronami jazdy które muszą kąsać przeciwnika. Zaleta wszystkie jednostki mają wyszkolenie 5 (poza hajdukami)


Myślałem o dokładnie tym samym. Pomaluję i zobaczymy, choć nie wróżę sobie zbyt dobrze.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group