Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest śr wrz 19, 2018 2:47 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: wt sie 12, 2014 6:11 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 28, 2009 3:30 pm
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa
bojowy


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: wt sie 12, 2014 11:06 pm 
Offline
Towarzysz/Companion

Rejestracja: pt mar 14, 2014 11:12 am
Posty: 127
No tak......opcji jest wiele......poza iconRUS kończę(od 2 miesięcy) podjazd tatarski a i kilka pudełek RON-u też w szafie leży....... ale chyba wszystko to przegra z Siedmiogrodem :D

A tak na marginesie to przyjrzyj się swoim figurkom iconRUS ---- i kto traktują iconRUS jak zeszłoroczny śnieg? :D :D :D :D .Chodzi mi o samo wykończenie Twoich podstawek :D


Ostatnio zmieniony wt sie 12, 2014 11:16 pm przez Kadrinazi, łącznie zmieniany 1 raz
Opcja 'edytuj' naprawdę nie boli - K


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: sob sie 30, 2014 9:26 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3576
Właśnie do mnie dotarło, że hajducy konno Poruszają się w szyku rozproszonym. bardzo ciekawa armia. Konna piechota w szyku Rozproszonym. Do tego z arkebuzami.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: sob sie 30, 2014 9:56 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
MiSiO pisze:
Właśnie do mnie dotarło, że hajducy konno Poruszają się w szyku rozproszonym. bardzo ciekawa armia. Konna piechota w szyku Rozproszonym. Do tego z arkebuzami.


Chyba mamy inne PDFy. Harcownicy sprawiają, że oni tylko chodzą w rozproszonym, ale jeżdżą w zwartym. Analogicznie do służebnych.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: sob sie 30, 2014 10:01 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 30, 2013 8:27 pm
Posty: 863
Lokalizacja: Warszawa
strona 105
"Jednostka z tą zasadą (Harcownicy) walczy w Szyku Rozproszonym."
zasada kozaków służebnych ma dopisek że chodzi o to kiedy są pieszo bo piesi służebni i konni mają wspólną ramkę. w przypadku hajduków tak nie jest :)

_________________
Mój nick nie pochodzi od Geralta z Rivii tylko od mojego drugiego imienia :) (na forum Flamesów jako Batura)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: sob sie 30, 2014 10:03 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 5:07 pm
Posty: 1200
Lokalizacja: Loża Szyderców - oddział wrocławski
Mam ten sam PDF co MiSio, u mnie też jeżdżą w rozproszonym, mają zapis o harcownikach przy statystyce wersji konnej i pieszej. ;]


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: sob sie 30, 2014 10:05 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Analogicznie w podręczniku nie ma nigdzie zapisu, że nie mogą jeździć konno w szyku rozproszonym. Jest tylko adnotacja, że muszą walczyć w szyku rozproszonym po zejściu z koni. Zasada również jest podpięta pod całą jednostkę.
IMO pytanie do FAQ.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: sob sie 30, 2014 10:13 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3576
Do faq? Konna formacja na zapis harcownicy. Wiec ma szyk Rozproszony. Konni kozacy mają tak samo. Lekka jazda daje im Rozproszony konno a harcownicy Pieszo. Hajducy mają podział na konnych i pieszych a obie formy mają te same zasady.

Służebni mają adnotację, jak napisano powyżej. Harcownicy tylko pieszo.

Do tej pory nie było takiej dragonii ale też żadna nie ma 10/+5 pieszo. Dlatego bardzo ciekawie będzie z hajdukami.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: sob sie 30, 2014 10:18 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Może i tak. Zresztą nawet lepiej w takiej sytuacji dla nich. Będą mieli lepiej w kwestii marszu. Ogólnie ciekawa jednostka hajducy. Te cztery podstawki będą fajną sprawą. Na kolejnym poziomie sensowniejsza wydaje się 4 Kurtian.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd bojowy 1648-1660 (pdf)
Post: czw wrz 18, 2014 11:54 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 990
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wczoraj miałem okazję przetestować ten podjazd Siedmiogrodzian.

Najpierw przeciw Tatarom - minimalny podjazd za 5 PS. Walka patroli, czyli w sam raz na początek. Wystawiłem na środku górkę a przeciwnik, mimo wylosowanego efektu przesunięcia terenu nic z nią nie zrobił. Oczywiście na gorce stanęli piesi hajducy, coby te dwa punkty mieć w kieszeni. Niestety, już w pierwszej turze poszła na nich szarża ordyńców z włóczniami, która ich zepchnęła ze wzgórza. Ogólnie rzecz biorąc walka była bardzo krwawa, obie strony miały duże straty i Siedmiogró wygrał minimalnie punktami za scenariusz (6:4) Jedynym oddziałem siedmiogrodzkim pozostałym na polu bitwy była ciężka jazda nadworna.

W rewanżu zamieniliśmy się stronami, ale nie chciałem grać Tatarami, więc wziąłem RON za 10 PS. Scenariusz: zasadzka w dolince, otoczonej lasami i wzgórzami. Ciężka jazda zaatakowała chorągiew pancerną, pokonała ją, ale sama też oberwała. Chwilę potem poszedł w nią kontratak dwóch chorągwi kozackich z rohatynami i było po zawodach. Kiedy w 5 turze wyszła druga pancerna z opóźnienia, w zasadzie było już po grze. Po podliczeniu punktów okazało się, że jest minimalne zwycięstwo RON, ale teraz sobie uświadomiłem, że zapomnieliśmy wylosować paniki wynikającej ze scenariusza.

Podsumowując: gra się bardzo klimatycznie. Fajna armia, także jeśli chodzi o malowanie. Wprawdzie malarz ze mnie żaden, ale frajda jest.

Na koniec mała galeryjka: http://histogry.blogspot.com/2014/09/siedmiogrod-ante-portas.html

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group