Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest wt gru 12, 2017 6:34 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: sob sie 02, 2014 12:04 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 28, 2009 3:30 pm
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa
Skład podjazdu wzięty z https://www.kickstarter.com/projects/12 ... -1655-1660 . Trochę mały obrazek ale coś tam widać i można już zacząć gdybać :)

https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002 ... 1405517100

EDIT (Kadrinazi) - Oficjalne zasady podjazdu na stronie OiM


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: śr sie 06, 2014 10:57 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 21, 2013 5:32 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wygląda dość ciekawie :)

_________________
Herbu Trzy Wręby


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: śr sie 06, 2014 11:13 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 28, 2009 3:30 pm
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam tylko pytanie: czy na poziomie PS3 zamieniamy opcjonalnie dwie podstawki hajduków czy jedną?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: śr sie 06, 2014 11:17 am 
Offline
Chorąży/Ensign

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3517
Dwie.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt sie 08, 2014 9:32 am 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: pn lip 27, 2009 5:35 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podjazd wyjątkowo ciekawy jak dla mnie :) Jeżeli wybierać w nim jednostki pod kątem tylko liczebności na poszczególnych poziomach to za 7 ps mamy: 16 podstawek jazdy (4 x zaciężni kopijnicy, 4 x kutranie/jazda szeklerska lekka, 8 x jazda komitacka) i 8 podstawek piechoty (4 x hajducy, 4 x semeni/strzelcy szeklerscy) + porucznik. Sporo możliwosci taktycznych - pytanie tylko czy jazda komitacka będzie dysponować kopiami zgodnie z opisem w temacie na forum strategie.net.pl? Przypuszczam jednak, że spora część jednostek jazdy będzie miała zasady "niesubordynowani"/"rabusie"/"niska dyscyplina taktyczna" oraz niskie morale i wyszkolenie ("4") co zrównoważy różnicę punktowa w stosunku do "Podjazdu bojowego" który droższy i mniej liczny ma jednostki jazdy o lepszym morale i wyszkoleniu.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt sie 08, 2014 11:03 am 
Offline
Chorąży/Ensign

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3517
Chciałbym zauważyć, że wyszkolenie 4 nie jest niskim. Niskie to 3. Niestety na dokłądne statystyki będziemy musieli poczekać do wydania podręcznika.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt sie 08, 2014 2:32 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: pn lip 27, 2009 5:35 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
To fakt... Stwierdzeniem, że z wyszkolenie "4" jest niskie trochę się zagalopowałem....

Niemniej udało mi się częściowo potwiedzić, ze jazda komitacka będzie mieć kopie (może o zasadach krótszych kopii tureckich?) oraz pistolety. Porównajcie proszę wizerunek tego jeźdzca siedmiogrodziego z grafiki z Kickstarter-a https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002 ... 1405516301 , z grafiką jazdy komitackiej w Podjeździe rabunkowym - to ta sama. A to oznacza, że przynajmniej 2-4 podstawki lub połowa jazdy komitackiej będzie najprawdopodobniej mieć kopie. Jeżeli sie to oficjalnie po wyjściu podręcznika potwierdzi to siła uderzeniowa tego podjazdu będzie całkiem zacna :) Dodatkowo możemy przypuszczać na podstawie rysunku, że odporność tej jazdy będzie na poziomie 3-4 (jazda kozacka RON i petyhorcy).


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt sie 08, 2014 3:23 pm 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10344
Lokalizacja: Edinburgh
Fajnie kombinujecie, nieźle się to czyta :)

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt sie 08, 2014 5:08 pm 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 30, 2013 8:27 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Warszawa
W wilanowie byly udostepnione strony ze statystykami jazdy komitackiej, moze ma ktos zdjecia? :D

_________________
Mój nick nie pochodzi od Geralta z Rivii tylko od mojego drugiego imienia :) (na forum Flamesów jako Batura)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt sie 08, 2014 7:07 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Może ma, może nie ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group