Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest wt paź 23, 2018 9:17 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 4:46 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Rafał Szwelicki pisze:

A skąd takie założenie? Na razie zwiadu nie daje husaria z kopiami u Gosiewskiego i sipahowie europejscy z kopiami bo maja to wyraźnie napisane. Tacy petyhorcy czy deli nie bardzo się tymi zapisami przejmują i zwiad dają...


Sto lat temu już wyjaśnione, bo post praktycznie ze średniowiecza ;) Właśnie tego się doczytałem potem. Natomiast dalej uważam (nie tylko ja ),że skwadron 8 jest lepszy niż zwiad.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 5:13 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3621
... a znasz nowe zasady i efekty zwiadu? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 5:18 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
MiSiO pisze:
... a znasz nowe zasady i efekty zwiadu? :)


A znasz skutki dowodzenia 2 i kilku skwadronów z niesubordynacją? ;)
Lepszy brak zwiadu niż brak szarż.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 5:31 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3621
Pewnie tak. Myślę jednak, że jak podjazd nie pasuje stylem gry to nie warto na siłę go wybierać. Zwłaszcza, że drugi, bojowy jest równie interesujący a zupełnie inaczej działa.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 5:34 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 28, 2011 11:49 am
Posty: 1778
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
MiSiO pisze:
Pewnie tak. Myślę jednak, że jak podjazd nie pasuje stylem gry to nie warto na siłę go wybierać. Zwłaszcza, że drugi, bojowy jest równie interesujący a zupełnie inaczej działa.
Zupełnie inaczej? Bez przesady, założenia taktyczne są bardzo podobne. Podziel się jak ty to widzisz, bo jeszcze nikt tym podjazdem się nie ograł.

_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
iconTUR iconTAT iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 5:42 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 5:07 pm
Posty: 1202
Lokalizacja: Loża Szyderców - oddział wrocławski
Coś tam grałem, dokładniej przeciw niemu 3 razy. Podjazd tani i grywalny, na dwóch czwórkach komitatów, w jednym siedział porucznik i jakoś szło. Podjazd był na 6 PS, patrol, furaż i wioska. Prywatnie uważam, że zmiana zasady na dzień dobry bez ogrania (pisze o skwadronowaniu komitatów) jest dziwna, ale każdy gra jak chce. Na tej zasadzie grałbym dalej na starym gradzie Tatarami i 30 cm kartaczu na kozackich wozów, tylko jaki to ma sens?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 6:17 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Były już testy jednego i drugiego wariantu komitackiej. Problem polega na tym, że widać znaczną różnicę na korzyść 8. ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 6:28 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 5:07 pm
Posty: 1202
Lokalizacja: Loża Szyderców - oddział wrocławski
Jasne że lepszy, ale jakby była możliwość wystawienia takiego to autorzy zezwolili by na to. Po prostu dziwie się takiemu majstrowaniu przy zasadach, zwłaszcza świeżych, ale to Wasza gra :)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 6:44 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Trzeba sprawdzić wszystkie możliwe warianty zwłaszcza, że wcześniejsza wersja była inna. X|


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Podjazd rabunkowy 1648-1660
Post: pt wrz 12, 2014 7:08 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3621
Orris, chodzi o kilka różnych elementów. 3 dowodzenia, wyższy koszt i tylko 1 skwadron kopijników. Więcej lekkiej jazdy na dokładkę. Bojowy jest mniej... Impetyczny.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group