Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest czw lis 15, 2018 4:36 pm

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: czw sie 14, 2014 9:18 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
f3nsir pisze:
Po pracy wieczorem wrzucę na forum zasady tych jednostek. Informacje od Michała zawierają wszystko co potrzebne :)



Lekko spóźniony za co przepraszam ;) Moje przewidywania na podstawie opisów jednostek zamieszczonych na forum, oraz list armii RON i Kebabu. Ciekaw jestem na ile trafne :D

Jazda zaciężna kopijnicza:
Ruch:20/20
Odp:5
Morale:5
Wyszk:4
WW:2
Strzl:1
Broń: Kopia, pistolety, koncerz
Zasady: Mało amunicji

Lekka jazda zaciężna?:
Ruch:20/20
Odp:2
Morale:5
Wyszk:4
WW:2
Strzl:2
Broń: Bandolet/łuk
Zasady: Zwiadowcy, lekka jazda

Jazda komitacka:
Ruch:20/20
Odp:4
Morale:4
Wyszk:3
WW:2
Strzl:1
Broń: Kopia, koncerz, pistolet
Zasady: Mało amunicji, SDT, Niesubordynowani, Składy po 8 podstawek

Jazda szeklerska:
Ruch:20/20
Odp: 4
Morale:5
Wyszk:4
WW:2
Strzl:1
Broń: Kopia, koncerz, pistolet
Zasady: Mało amunicji, SDT


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: czw sie 14, 2014 9:29 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 23, 2009 11:47 am
Posty: 3624
To mi poradziliście. Malować, nie malować...?

Nadworna jazda - czerwone, malowane kopie z jaskółkami w jakich kolorach? Czy kopie na podstawach mogą mieć różne malowanie? Była unifikacja czy każdy po swojemu?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: pt sie 15, 2014 2:49 pm 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10402
Lokalizacja: Edinburgh
Dyskusja zeszła w kierunku interesującego off topu, który znalazł sobie nowy wątek :)
viewtopic.php?f=68&t=5104

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: wt sie 19, 2014 10:37 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2011 9:19 am
Posty: 339
Lokalizacja: Warszawa
Czy kompanie jazdy nadwornej będą miały sztandary?

_________________
iconKOZ iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: ndz sie 31, 2014 10:22 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 28, 2011 11:49 am
Posty: 1778
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Jako osoba, której wpadły w łapki figurki do siedmiogrodu mogę tylko powiedzieć: te modele są świetne! :D

_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
iconTUR iconTAT iconTRA


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: ndz sie 31, 2014 10:23 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 28, 2012 8:26 am
Posty: 1712
Orris pisze:
Jako osoba, której wpadły w łapki figurki do siedmiogrodu mogę tylko powiedzieć: te modele są świetne! :D


Prosisz się o wypadek Krzysiu :D


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: śr wrz 03, 2014 8:07 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 1018
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Też za chwilę będę szczęśliwym posesorem tego podjazdu, więc analizuję opublikowane wersje pdf. I mam jedną uwagę do Panów Wydawców, natury - powiedzmy - korektorskiej. Generalnie pierdoła, ale może się przydać przy ostatecznym podpisywaniu do druku książki. Chodzi mi o dowódców. Na stronach ze statystykami mają inne ikonki od tych ze stron ze składami podjazdów (nota bene zarówno Porucznik jak i Żupan mają te same ikonki). Nie byłoby z tym może nic szczególnego, ale to zrodziło pewną nieścisłość. Otóż Porucznik na stronach z listami armii ma taką samą ikonkę jak Porucznik jazdy. Wiem że w wersji finalnej "porucznik" i "porucznik jazdy" to może nie być to samo, ale na razie jedyna możliwa interpretacja jest taka, że ów Porucznik (jako 2 oficer) ma lepsze statystyki od głównodowodzącego Żupana.

A poza tym - już się nie mogę doczekać pierwszego starcia. Aż przez chwile myślałem, żeby się jeszcze na turniej do Chorzowa dopisać...

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: śr wrz 03, 2014 8:13 am 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10402
Lokalizacja: Edinburgh
krajarek pisze:
ale na razie jedyna możliwa interpretacja jest taka, że ów Porucznik (jako 2 oficer) ma lepsze statystyki od głównodowodzącego Żupana.


I tak właśnie jest. Jako zawodowiec kapitan/porucznik ma lepsze statystyki niż szlachecki żupan, ale mimo to nie zawsze dowodzi. Kolejny urok armii siedmiogrodzkiej :)

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: śr wrz 03, 2014 8:26 am 
Offline
Towarzysz/Companion
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 8:25 pm
Posty: 1018
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
A to ciekawe. Nawet mi się jeszcze bardziej podoba.

_________________
http://www.histogry.blogspot.com
MUZEALNE ARMIE: dywizja kozacka, dywizja RON, dwa podjazdy moskiewskie, podjazd tatarski, podjazd siedmiogrodzki, regiment piechoty cudzoziemskiej
TWORZY SIĘ: Dywizja marszałka koronnego Jerzego Sebastiana Lubomirskiego pod Krakowem, 1656


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Rozróżnianie jednostek Siedmiogrodu
Post: ndz wrz 28, 2014 10:46 pm 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10402
Lokalizacja: Edinburgh
Kadrinazi pisze:
Coś w temacie :)
https://www.kickstarter.com/projects/12 ... sts/950924

Tym razem chcemy wam krótko przedstawić armię siedmiogrodzką, jej podjazdy i jednostki. Pierwszym odblokowanym podjazdem był podjazd bojowy. Odblokowane jednostki to jazda nadworna, jazda nadworna lekka, konni hajducy i semeni. Co ciekawe zestawy te pozwalają na wystawienie większej ilości formacji, o czym za chwilę. W kolejce na odblokowanie czeka drugi podjazd i jazda komitacka.
Jak wspomnieliśmy odblokowane zestawy będą pozwalały na wystawienie większej ilości formacji. Dzieje się tak, gdyż czasem jeden zestaw będzie reprezentował 2 lub więcej formacji. Nie różniły się one wyglądem, a jedynie wyszkoleniem czy sposobem zaciągu. Cała armia siedmiogrodzka jest bardzo różnorodna – składać się na nią będzie ponad 20 formacji. To za dużo by dla każdej robić osobny zestaw (szczególnie że wiele niczym szczególnym się nie wyróżniało). Tworząc zestawy wspólne dla kilku formacji otrzymamy kilkanaście różnych zestawów. Na potrzeby KS nazwaliśmy małe zestawy od formacji – np. jazda nadworna kopijnicza, ale gdy modele trafią do sklepu zestaw będzie nazywał się inaczej.
Jazda nadworna – będzie formowana z zestawu SIE-1 – opancerzeni kopijnicy. Ten sam zestaw pozwoli nam na wystawienie jazdy zaciężnej kopijniczej. Możemy je rozróżnić malowaniem, czy sztandarami, ale de facto kupując jeden zestaw możemy wystawić dwie różne formacje. Jazda nadworna to doskonała formacja z wysokim wyszkoleniem i morale. W podjeździe można wystawić 4 podstawki tej jazdy. Niestety w dywizji też – tylko jako jednostki dodatkowe. Pułki tej jazdy towarzyszyły tylko księciu Rakoczemu, są zatem na razie niedostępne. Na szczęście te same modele pozwalają na wystawienie zaciężnych kopijników. Ci mają przeciętne wyszkolenie (W:4) i morale (M:5), brak im też zasady Doborowa jazda. Stanowią one podstawę podjazdu rabunkowego, a także pułków (seregów) jazdy zaciężnej. Minimalny pułk jazdy zaciężnej to 8 podstawek kopijników – w dywizji polowej dwa takie pułki znajdują się w podstawie, a maksymalna ich ilość to 3.
Jazda nadworna lekka – będzie formowana z zestawu SIE-4 – jazda lekka. Tak jak w przypadku opancerzonych kopijników zestaw ten będzie pozwalał na formowanie nie tylko lekkiej jazdy nadwornej, ale też zaciężnej. Jazda nadworna lekka występuje tylko w podjeździe bojowym i pułkach jazdy nadwornej (na razie niedostępnych). Jazda zaciężna lekka może być wystawiana w pułkach jazdy zaciężnej, obok kopijników. W jednym pułku można wystawić maksymalnie 6 podstawek tej jazdy. Jazda zaciężna lekka ustępuje znacznie jeździe nadwornej pod względem Morale i Wyszkolenia.
Konni hajducy – zaprezentowane modele będą tworzyć dwa zestawy – SIE-16 – Hajducy i SIE-18 – Piesi hajducy. W zestawie SIE-18 znajdą się tylko piesze modele, w SIE-16 oba typy. Konni hajducy znajdują się w obu podjazdach siedmiogrodzkich. Na poziomie dywizji stanowią z kolei część pułków jazdy zaciężnej. Ich wersje piesze można wystawić też jako pułki wolnych hajduków liczące 8-12 podstawek.
Jazda komitacka – będzie formowana z zestawu SIE-2 jazda komitacka i szeklerska. Jazda komitacka tworzy podstawę podjazdu rabunkowego. Jazda komitacka to w gruncie rzeczy pospolite ruszenie, tyle że wyposażone w kopie. Ma dość dobre opancerzenie (Odp: 4), ale słabe Morale (M:4) i Wyszkolenie (W:3). Na szczęście jest tania i łatwa do zastąpienia. Ten sam zestaw pozwala na wystawienie jazdy szeklerskiej (nie jest to jednak lekka jazda szeklerska, ta będzie częścią inną zestawu!). Ta jest już podobnie wyszkolona co jazda zaciężna, ustępuje jej tylko Odpornością i Słabą Dyscypliną Taktyczną. Obie formacje wchodzą w skład pułków szeklerskich i komitackich.
Na koniec krótko o zasadach podjazdów. Zasadzka umożliwia umieszczenie 2 podstawek jazdy w zasadzce, Zawsze obsadzać wzgórza pozwala z kolei wystawić 2-4 podstawki na dowolnym wzgórzu na połowie stołu należącej do gracza (także, a raczej szczególnie, poza własną strefą rozstawienia). Obie zasady pozwalają uniknąć obowiązku tworzenia skwadronów po 4 lub więcej podstawek, a także pozwalają wymanewrować przeciwnika.


Dla KungFuPandy ;)

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group