Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword
http://forum.oim.wargamer.pl/

Podjazd - taktyka
http://forum.oim.wargamer.pl/viewtopic.php?f=68&t=8060
Strona 1 z 2

Autor:  Dan [ czw mar 21, 2019 4:20 pm ]
Tytuł:  Podjazd - taktyka

Panowie rozważam wejście w jakiś system, m.in. w OiM
Interesuje mnie armia turniejowa, no właśnie jak z balansem ?
Siedmiogród i kilka innych armii biorę pod uwagę.
Który podjazd najbardziej zasługuje na uwagę ?
Które jednostki są ewidentnie gorsze i raczej nie warto ich brać ?
iconTRA

Autor:  miszczu [ sob mar 23, 2019 2:23 pm ]
Tytuł:  Re: Podjazd - taktyka

Strzelam że kolega grał w wfb ;)

Tutaj nie ma tzw słusznych wyborów.
O samym wyniku decyduje bardzo dużą ilość zmiennych.
Wybór rozpiski
Wybór scenariusza
Rozstawienie stołu
Przyjęta taktyka
Jej realacja
Umiejętność blefu i rozczytywania intencji przeciwnika
Sam skil w poruszaniu się na stole
Etc..

Odpowiadając na Twoje pytanie;
Najczęściej ludzie w transywlani biorą rabunkowy.
Teoretycznie najsilniejszy.
Dla mnie najsłabszy (jak już wiesz jak go ograć)

Autor:  Dan [ sob mar 23, 2019 2:39 pm ]
Tytuł:  Re: Podjazd - taktyka

miszczu pisze:
Strzelam że kolega grał w wfb ;)

Tutaj nie ma tzw słusznych wyborów.
O samym wyniku decyduje bardzo dużą ilość zmiennych.
Wybór rozpiski
Wybór scenariusza
Rozstawienie stołu
Przyjęta taktyka
Jej realacja
Umiejętność blefu i rozczytywania intencji przeciwnika
Sam skil w poruszaniu się na stole
Etc..

Jak w każdej grze bitewnej :)
A bojowy, jak sobie radzi ?
Bo ten rabunkowy mi się nie zgrywa z modelami ze startera, mało rozkazów i masa rabusiów trochę mnie odrzuca

Autor:  krajarek [ wt mar 26, 2019 9:48 am ]
Tytuł:  Re: Podjazd - taktyka

Ja lubię czasami zagrać bojowym. Brak spektakularnych sukcesów zrzucam na niedostatki w umiejętnościach dowodzenia ;) , ale gra się bardzo przyjemnie i klimatycznie.

Autor:  Geralt [ wt mar 26, 2019 1:15 pm ]
Tytuł:  Re: Podjazd - taktyka

krajarek pisze:
ale gra się bardzo przyjemnie i klimatycznie.



Nie ma nic bardziej klimatycznego w Siedmiogrodzie na podjeździe niż Walec 8 podstawek jazdy komitackiej, szczególnie jeżeli jest wymodelowana z proporczykami, kolorowymi kopiami itp. :D Sam widok odstrasza jednostki które bez problemu wygrałyby z nimi walkę, podobny efekt co pikinierzy

Autor:  Dan [ wt mar 26, 2019 1:24 pm ]
Tytuł:  Re: Podjazd - taktyka

a które podjazdy brylowały w Wilanowie, Rabunkowy ?

Autor:  Geralt [ wt mar 26, 2019 1:29 pm ]
Tytuł:  Re: Podjazd - taktyka

Polsko-Siedmiogrodzki z "armii ogniem i mieczem" i właśnie rabunkowy

Autor:  miszczu [ wt mar 26, 2019 1:51 pm ]
Tytuł:  Re: Podjazd - taktyka

Oraz saska obrona :)
A dokładniej rzecz biorąc po latach grania Rabunkowym Pułkownik (8 miejsce na Wilanowie) przekonał się że warto skorzystać z pełnego wachlarza dostępnego dla Siedmiogrodu i grał różnymi podjazdami :)
Co więcej sądzę, że gdyby nie kac morderca i zbyt małe ogranie niektórymi podjazdami to byłby jeszcze wyżej.

Taki miejski to Boży Bicz na RON. Czułem się jak z nożem na strzelaninie :)

Dlatego tutaj nie ma słusznych wyborów :)
Ja przykładowo uważam że bojowy ma też ciekawe i mocne zastosowanie - tylko należy nieco zmienić koncepcje gry na bardziej Tatarską :)

Autor:  Pulkownik [ pn kwie 08, 2019 10:18 am ]
Tytuł:  Re: Podjazd - taktyka

Podejrzewałem, że kac, ale po przemyśleniu stwierdzam, że chyba jednak nie. Jednak aż tak dużo nie wypiłem.
To chyba coś w tym miejscu gdzie nocowałem. Jakiś grzybek, czy coś.. duchota, licho wiem. Kiedyś sypiałem tam super, a ostatnie 2-3 razy budzę się tam z bólem głowy i ogólnie w złym stanie.

Co do Ogniem i Mieczem- żeby mieć satysfakcje gry, to trzeba sobie wybrać nację, która pasuje nam do temperamentu.

Siedmiogród wymaga kogoś z żyłką hazardzisty. Można bardzo wysoko wygrać, albo bardzo przerżnąć.
Duże nasycenie kopiami, w połączeniu z niskim morale i wyszkoleniem może zdziałać cuda. W każdą stronę.

A jedna dobra szarża potrafi przewrócić pole bitwy do góry nogami.

Dobry układ to mieć 3 rozpiski. Właśnie Polsko-Siedmiogrodzki, Rabunkowy i obronę Saską. Każdy totalnie inny i przeciwnik już na etapie wyboru własnej rozpiski ma zagadkę.

Miszczu bardzo lansuje Bojowy. Ja jakoś się nie mogę przekonać.. W każdym razie musiałbym pograć nim z trochę innym nastawieniem i z zupełnie inna taktyką niż Rabunkowym. Niby podobnie wyglądają, a prowadzą się zupełnie inaczej.

Bojowy- elitarne wojsko, ale mało. Rozpaczliwie mało
Rabunkowy- dużo. Dużo i bardzo tanio. Ale jak coś raz pójdzie nie tak, to przy małej ilości rozkazów... noo ciężko wyprostować..
(ps. Tanio- oznacza, że to zwykle TY wybierasz scenarusz)

Autor:  Dan [ sob kwie 27, 2019 4:50 pm ]
Tytuł:  Re: Podjazd - taktyka

Zdecydowałem się na Siedmiogród
Kupiłem starter + konnych Szeklerów
Z forum ogarnąłem figurki żeby dokończyć podjazd bojowy (wszystkie wybory z lewej strony + drugi dowódca) na max punktów

Zastanawiam się w co pójść dalej, rabunkowy wygląda fajnie, tylko jak tym dowodzić ? przy 3 rozkazach wygląda to nieciekawie
Podoba mi się również saska obrona terytorialna, ale jak działa zasada piechota miejska ? Nie widzę tego w Podręczniku Gracza

Na pewno nie chcę składać Polsko - Siedmiogrodzkiego

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/