Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
It is currently Sun Dec 08, 2019 7:57 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 996 posts ]  Go to page Previous  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100  Next
Author Message
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Sun Feb 28, 2016 11:28 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
User avatar

Joined: Tue May 08, 2012 9:01 am
Posts: 2885
pnzr wrote:
Zasada harcownicy stoi nad zasada holota czy odwrotnie?

Ciekawi cie czy holota może maszerowac?

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Sun Feb 28, 2016 11:53 pm 
Offline
Rotmistrz
User avatar

Joined: Sat Feb 25, 2012 8:52 pm
Posts: 3827
To jedno. Druga sprawa to te szyki wynikające z holoty. No, tak mi jakos do głowy nagle wpadlo, odkąd pojawilo się kilka jednostek nowych które maja obydwie zasady.

_________________
pnzr wargaming blog


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Mon Feb 29, 2016 12:52 am 
Offline
Porucznik/Lieutenant
User avatar

Joined: Fri Mar 22, 2013 11:45 pm
Posts: 3003
Hołota w szyku rozproszonym może maszerować.
Zapis o nie maszerowaniu dotyczy jednostek w szyku zwartym.
Pytałem swojego czasu o to odnośnie kazindżi i taka jest oficjalna wykładnia.

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-24; Warszawa-12; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-6; Wilanów-6; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Mon Mar 07, 2016 7:51 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
User avatar

Joined: Fri Nov 22, 2013 12:25 pm
Posts: 1045
Poprawiony Besz-Basz:
Quote:
Możesz zamienić 3 podstawkowy torhak ordyńców z podstawy podjazdu na 2 dwupodstawkowe torhaki kazindżi.

W podstawie nie ma 3 podstawkowego torhaku ordyńców. Gdzie jest błąd?

Jak działa tatarska Jazda doborowa po zmianie w Potopie zasady Jazda doborowa?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Mon Mar 07, 2016 8:22 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
User avatar

Joined: Mon Jun 23, 2014 1:44 pm
Posts: 186
Blak wrote:
Poprawiony Besz-Basz:
Quote:
Możesz zamienić 3 podstawkowy torhak ordyńców z podstawy podjazdu na 2 dwupodstawkowe torhaki kazindżi.

W podstawie nie ma 3 podstawkowego torhaku ordyńców. Gdzie jest błąd?


Otóż jest :) trzeba sobie go zrobić przez powiększenie i dokupienie dodatkowych 3 podstawek.

Blak wrote:
Jak działa tatarska Jazda doborowa po zmianie w Potopie zasady Jazda doborowa?


Tak jak jazda doborowa- ustawiasz ją jak w zwartym szyku ale jeździ jak w luźnym

Możesz jeszcze zobaczyć tutaj: viewtopic.php?f=21&t=5943 i tutaj viewtopic.php?f=21&t=5477&p=112653&hilit=doborowa#p112653 i wielu innych miejscach.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Tue Mar 08, 2016 2:44 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
User avatar

Joined: Mon Mar 12, 2012 10:37 am
Posts: 2290
Location: Lublin
Najprościej tak - jeździmy i szarżujemy zgodnie z zasadami JD, a dodatkowo mamy 360 stopni widzenie oraz możemy deklarować odskok.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Fri Mar 11, 2016 3:20 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant
User avatar

Joined: Tue Jul 22, 2014 9:56 am
Posts: 87
Location: Kielce
Nurtuje mnie pytanie dotyczące możliwości wystawiania jednostek z wyposażeniem "dodatkowym" (np. arkebuzy, zbroje, rohatyny), w sytuacji w której dana rozpiska nie definiuje w ogóle tego tematu.

Dla przykładu - rajtaria w pułku jazdy Bogusia Radziwiłła, czy jeśli nie jest wspomniane że można ją wyposażyć w arkebuzy albo zbroje: powinna być wystawiona bez wyposażenia...Wydawało mi się to dość klarowne, ale potem wątpliwości wprowadziły zapisy w innych np. podjazdach RON, gdzie zwłaszcza w przypadku jazdy kozackiej jest wyraźnie określone: "nie może mieć rohatyn", co zdaje się sugerować nieco, że jeśli nie byłoby tego zapisu w ogóle to ktoś mógłby wystawić z rohatynami...

_________________
Image Image Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Fri Mar 11, 2016 3:24 pm 
Offline
Sekretarz królewski/Royal secretary

Joined: Thu Feb 25, 2010 12:55 am
Posts: 4579
Ogólnie masz rację - jeśli nie ma zapisu, że można, to nie ma takiej możliwości (wyjątek: zasada "z bandoletem i szablą", ona reguluje możliwość wyposażenia w rohatyny odgórnie). Niestety to nie wystarczało, bo zarówno na forum jak pm padało mnóstwo pytań czy jednostka x może mieć y... stad też zaczęliśmy wprowadzać takie zapisy w "Armiach".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Sun Mar 13, 2016 8:10 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
User avatar

Joined: Fri Nov 22, 2013 12:25 pm
Posts: 1045
Graliśmy dziś z Kadeceuszem i mieliśmy sytuację, której nie był pewien. Pytam więc na forum, by rozwiać Jego wątpliwości.

Wygrałem walkę wręcz moimi kirasjerami z jego muszkieterami, którymi bronił się w budynku. Była to 2-3 kolejna walka, więc nie było go już dużo - budynek został oczyszczony. Jest zapis przy Budynku, że jeśli wygram i jest pusty, to nie muszę się wycofywać. Nie wycofałem się. Kadeceusz w kolejnej turze chciał na nowo obsadzić budynek, ale powiedziałem, że nie może, bo moja jazda go blokuje - stykała się z budynkiem. Nie można w takiej sytuacji obsadzić budynku, bo nie można podejść do przeciwnika bliżej niż 2cm nie szarżując - szarżować nie mógł, bo mnie nie widział (stał z drugiej strony budynku). Zgadza się?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. IV)
PostPosted: Sun Mar 13, 2016 8:14 pm 
Offline
Chorąży/Ensign
User avatar

Joined: Mon Mar 12, 2012 10:37 am
Posts: 2290
Location: Lublin
Tak. Jednostka stojąca bliżej niż 2cm od budynku blokuje jego obsadzenie.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 996 posts ]  Go to page Previous  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group