Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword
http://forum.oim.wargamer.pl/

Pytania początkującego (cz. IV)
http://forum.oim.wargamer.pl/viewtopic.php?f=21&t=5627
Page 98 of 100

Author:  zk1944 [ Sun Feb 28, 2016 11:28 pm ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

pnzr wrote:
Zasada harcownicy stoi nad zasada holota czy odwrotnie?

Ciekawi cie czy holota może maszerowac?

Author:  pnzr [ Sun Feb 28, 2016 11:53 pm ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

To jedno. Druga sprawa to te szyki wynikające z holoty. No, tak mi jakos do głowy nagle wpadlo, odkąd pojawilo się kilka jednostek nowych które maja obydwie zasady.

Author:  Lubelak [ Mon Feb 29, 2016 12:52 am ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

Hołota w szyku rozproszonym może maszerować.
Zapis o nie maszerowaniu dotyczy jednostek w szyku zwartym.
Pytałem swojego czasu o to odnośnie kazindżi i taka jest oficjalna wykładnia.

Author:  Blak [ Mon Mar 07, 2016 7:51 pm ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

Poprawiony Besz-Basz:
Quote:
Możesz zamienić 3 podstawkowy torhak ordyńców z podstawy podjazdu na 2 dwupodstawkowe torhaki kazindżi.

W podstawie nie ma 3 podstawkowego torhaku ordyńców. Gdzie jest błąd?

Jak działa tatarska Jazda doborowa po zmianie w Potopie zasady Jazda doborowa?

Author:  pawello_trawello [ Mon Mar 07, 2016 8:22 pm ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

Blak wrote:
Poprawiony Besz-Basz:
Quote:
Możesz zamienić 3 podstawkowy torhak ordyńców z podstawy podjazdu na 2 dwupodstawkowe torhaki kazindżi.

W podstawie nie ma 3 podstawkowego torhaku ordyńców. Gdzie jest błąd?


Otóż jest :) trzeba sobie go zrobić przez powiększenie i dokupienie dodatkowych 3 podstawek.

Blak wrote:
Jak działa tatarska Jazda doborowa po zmianie w Potopie zasady Jazda doborowa?


Tak jak jazda doborowa- ustawiasz ją jak w zwartym szyku ale jeździ jak w luźnym

Możesz jeszcze zobaczyć tutaj: viewtopic.php?f=21&t=5943 i tutaj viewtopic.php?f=21&t=5477&p=112653&hilit=doborowa#p112653 i wielu innych miejscach.

Author:  NetCop [ Tue Mar 08, 2016 2:44 pm ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

Najprościej tak - jeździmy i szarżujemy zgodnie z zasadami JD, a dodatkowo mamy 360 stopni widzenie oraz możemy deklarować odskok.

Author:  Adr [ Fri Mar 11, 2016 3:20 pm ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

Nurtuje mnie pytanie dotyczące możliwości wystawiania jednostek z wyposażeniem "dodatkowym" (np. arkebuzy, zbroje, rohatyny), w sytuacji w której dana rozpiska nie definiuje w ogóle tego tematu.

Dla przykładu - rajtaria w pułku jazdy Bogusia Radziwiłła, czy jeśli nie jest wspomniane że można ją wyposażyć w arkebuzy albo zbroje: powinna być wystawiona bez wyposażenia...Wydawało mi się to dość klarowne, ale potem wątpliwości wprowadziły zapisy w innych np. podjazdach RON, gdzie zwłaszcza w przypadku jazdy kozackiej jest wyraźnie określone: "nie może mieć rohatyn", co zdaje się sugerować nieco, że jeśli nie byłoby tego zapisu w ogóle to ktoś mógłby wystawić z rohatynami...

Author:  Glorfindel [ Fri Mar 11, 2016 3:24 pm ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

Ogólnie masz rację - jeśli nie ma zapisu, że można, to nie ma takiej możliwości (wyjątek: zasada "z bandoletem i szablą", ona reguluje możliwość wyposażenia w rohatyny odgórnie). Niestety to nie wystarczało, bo zarówno na forum jak pm padało mnóstwo pytań czy jednostka x może mieć y... stad też zaczęliśmy wprowadzać takie zapisy w "Armiach".

Author:  Blak [ Sun Mar 13, 2016 8:10 pm ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

Graliśmy dziś z Kadeceuszem i mieliśmy sytuację, której nie był pewien. Pytam więc na forum, by rozwiać Jego wątpliwości.

Wygrałem walkę wręcz moimi kirasjerami z jego muszkieterami, którymi bronił się w budynku. Była to 2-3 kolejna walka, więc nie było go już dużo - budynek został oczyszczony. Jest zapis przy Budynku, że jeśli wygram i jest pusty, to nie muszę się wycofywać. Nie wycofałem się. Kadeceusz w kolejnej turze chciał na nowo obsadzić budynek, ale powiedziałem, że nie może, bo moja jazda go blokuje - stykała się z budynkiem. Nie można w takiej sytuacji obsadzić budynku, bo nie można podejść do przeciwnika bliżej niż 2cm nie szarżując - szarżować nie mógł, bo mnie nie widział (stał z drugiej strony budynku). Zgadza się?

Author:  NetCop [ Sun Mar 13, 2016 8:14 pm ]
Post subject:  Re: Pytania początkującego (cz. IV)

Tak. Jednostka stojąca bliżej niż 2cm od budynku blokuje jego obsadzenie.

Page 98 of 100 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/