Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
It is currently Sat Dec 14, 2019 5:08 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 928 posts ]  Go to page Previous  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93  Next
Author Message
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Sun Nov 17, 2019 8:08 pm 
Offline
Namiestnik

Joined: Sun Apr 08, 2012 6:04 pm
Posts: 1749
Glaukon wrote:
Czy dowódca może opuścić oddział, do którego jest dołączony, jeśli ten został zaszarżowany przez wroga, doszło do zwarcia, ale on sam się wcześniej nie poruszył?

Nie


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Mon Nov 18, 2019 12:32 am 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
User avatar

Joined: Mon Mar 14, 2016 1:11 pm
Posts: 197
Location: Kraków
Duderson: a można prosić o jakieś oparcie w zasadach, czy po prostu "tak gracie"?

_________________
Wydzieraliśmy oczy palcami!
Przegryzaliśmy gardła zębami!
Przez trzydzieści lat bez wytchnienia
Zabijaliśmy w sobie sumienia!
Zdobywaliśmy twierdze, miasta!
Wyżywaliśmy się na niewiastach!
Niemowlęta na halabardach
Poznały, co gniew i pogarda!
W wypełnionych ciałami okopach
Tak rodziła się Europa!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Mon Nov 18, 2019 1:33 am 
Offline
Namiestnik

Joined: Sun Apr 08, 2012 6:04 pm
Posts: 1749
Glaukon wrote:
Duderson: a można prosić o jakieś oparcie w zasadach, czy po prostu "tak gracie"?

Po prostu dowódca opuszcza oddział w fazie ruchu wykonując ruch, a po wyrównaniu oddział, którego jest częścią nie może wykonywać ruchu. I tak, po prostu tak gramy.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Mon Nov 18, 2019 8:37 am 
Offline
Pachołek/Camp servant

Joined: Thu Jul 16, 2015 11:26 am
Posts: 440
Location: Warszawa
Mi się wydaje że właśnie może się odłączyć.
Duderson jak tu chodzi o jednostkę zaszarżowaną, a nie szarżującą.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Mon Nov 18, 2019 9:40 am 
Offline
Namiestnik

Joined: Sun Apr 08, 2012 6:04 pm
Posts: 1749
Slawek Porebski wrote:
Mi się wydaje że właśnie może się odłączyć.
Duderson jak tu chodzi o jednostkę zaszarżowaną, a nie szarżującą.

Ok. Jak to uzasadnisz? Wiem, że chodzi o zaszarżowaną.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Mon Nov 18, 2019 9:49 am 
Offline
Pachołek/Camp servant

Joined: Thu Jul 16, 2015 11:26 am
Posts: 440
Location: Warszawa
Uzasadnienie mam bardzo miałkie. Trzeba by przejrzeć zasady dowódców, żeby ustalić prawdę.
Wydaje mi się, że jednostka zaszarżowania nie może się poruszyć (oczywistość), ale dowódca może. Natomiast w tym swoim ruchu może odłączyć się od jednostki. Kojarzy mi się to z tym, że dowódca może dołączyć do jednostki która jest związana walką wręcz, więc nie wiem dlaczego nie mógłby się odłączyć...

Z drugiej strony jak zaszarżujesz na pojedynczego dowódcę, to on oczywiście nie może się już poruszyć.

Nie czuje się na siłach odpowiedzieć bez podręcznika.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Mon Nov 18, 2019 10:16 am 
Online
Ciura obozowy/Camp follower
User avatar

Joined: Sat Nov 10, 2018 3:27 pm
Posts: 62
Location: Słubice/Lubuskie
W podreczniku nie ma rozpisanego tego warunku ale ja bym sie przychylał do tego że NIE MOZE a czemu? Bo dowodca po dolaczeniu do oddzialu staje znacznikiem a odlaczyc moze sie tylko kiedy oddzial moze sie poruszyc , wiec jesli oddzial zostal zaszarzowany to juz nie moze sie poruszyc co blokuj tez ruch dowodcy.
"Ja to tak widze";)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Mon Nov 18, 2019 2:22 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
User avatar

Joined: Mon Mar 14, 2016 1:11 pm
Posts: 197
Location: Kraków
Kniaz Debran wrote:
W podreczniku nie ma rozpisanego tego warunku ale ja bym sie przychylał do tego że NIE MOZE a czemu? Bo dowodca po dolaczeniu do oddzialu staje znacznikiem a odlaczyc moze sie tylko kiedy oddzial moze sie poruszyc , wiec jesli oddzial zostal zaszarzowany to juz nie moze sie poruszyc co blokuj tez ruch dowodcy.
"Ja to tak widze";)


Przemawia do mnie ten tok rozumowania. Dzięki. :) Choć fajnie byłoby żeby takie sprawy rozstrzygał podręcznik, a nie żebyśmy musieli sami dochodzi do tego "okrężną drogą". ;)

_________________
Wydzieraliśmy oczy palcami!
Przegryzaliśmy gardła zębami!
Przez trzydzieści lat bez wytchnienia
Zabijaliśmy w sobie sumienia!
Zdobywaliśmy twierdze, miasta!
Wyżywaliśmy się na niewiastach!
Niemowlęta na halabardach
Poznały, co gniew i pogarda!
W wypełnionych ciałami okopach
Tak rodziła się Europa!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Mon Nov 18, 2019 3:25 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant

Joined: Thu Jul 16, 2015 11:26 am
Posts: 440
Location: Warszawa
:) podręcznik określa takie sprawy. Nie pamiętam jak to idzie dokładnie, ale jakoś tak:
"Należy się kierować zdrowym rozsądkiem, a jak już nie można, to parzyste oznacza że odłącza, a nieparzyste, że nie może odłączyć."
:)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
PostPosted: Mon Nov 18, 2019 4:12 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
User avatar

Joined: Fri Mar 22, 2013 11:45 pm
Posts: 3003
Zakaz istniał w czasach gdy dowódca był normalną podstawką i jego odłączenie implikowałoby różne dziwne sytuację, jak np. rozerwanie multicombatu. Obecnie nie ma takiego zakazu, więc jak najbardziej może.

_________________
Zaliczone Turnieje:
Lublin-24; Warszawa-12; Kraków-4; Chorzów-3; Pola Chwały-6; Wilanów-6; Kielce - 2, Dąbrowa Górnicza -2


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 928 posts ]  Go to page Previous  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group