Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
It is currently Tue Aug 14, 2018 8:24 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 2766 posts ]  Go to page Previous  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 277  Next
Author Message
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Mon Apr 16, 2018 8:04 pm 
Offline
Pułkownik/Colonel
User avatar

Joined: Fri Jan 13, 2012 9:04 pm
Posts: 1548
Location: Płock
Alek zasada Dragoni daje Tobie -1 tylko do Walki Wręcz, a nie do Wyniku Walki.
Szyk Rozproszony i Lekka Jazda łącznie -2 do Wyniku Walki.

_________________
Aurea Libertas
"Oko za oko plus głowa"
"Lepiej być władcą w Piekle niż sługą w Niebie"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Mon Apr 16, 2018 8:19 pm 
Offline
Namiestnik
User avatar

Joined: Wed Nov 17, 2010 10:02 pm
Posts: 692
Location: Starosta Pruszkowski
Zasada dragoni daje -1 do wyszkolenia , ale oddział jest traktowany jakby miał zasadę słaba dyscyplina taktyczna, czyli -1 do wyniku walki. Mam wątpliwość , czy kilka słabych dyscypli może się sumować. W samej dyscyplinie jest napisane, że oddział zdezorganizowany ma słabą , która nie sumuje się z innymi. Natomiast czy dragoni sumują się z szykiem rozproszonym, tego nie wiem.

_________________
Trzeba tu nie po hiszpańsku lub niderlandzku, ale po szwedzku i polsku bić się
Popisane:2ch.husarskie, 15ch.kozackich, 4ch.wolontarskie, 2ch.wołoskie, 2ch.tatarskie, 7ch.pancernych, 2ch.piechoty łanowej, ch.janczarów, 28k.rajtarów, 17k.piechoty, 9k.dragonów,2 j.nadwornej,13 dział, dowódcy i tabory


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Mon Apr 16, 2018 9:22 pm 
Offline
Pułkownik/Colonel
User avatar

Joined: Fri Jan 13, 2012 9:04 pm
Posts: 1548
Location: Płock
Hmm... Alek ciekawa sytuacja.
Przejrzałem MP. Zasady Dragoni, Słaba Dyscyplina, Lekka Jazda. I cholera w/g mnie to -3 do Wyniku Walki.
Nie kumulują się tylko Modyfikatory za osłonę z Modyfikatorami za Szyk Rozproszony i to w odniesieniu do Wyszkolenia, a nie do Wyniku Walki.
Tak więc:
Słaba Dyscyplina - 1 (wynikająca z zasady Dragoni)
Szyk Rozproszony -1 (wynikający z Lekkiej Jazdy)
Lekka Jazda -1 (po zmianach zasad)
co niestety łącznie daje nam -3 :( Ale! w MP w dziale "Rozstrzygnięcie wszystkich walk" (str48) prawa kolumna, pierwszy akapit, jest napisane "-1 oddział z zasadą Słaba Dyscyplina Taktyczna (w Szyku Rozproszonym, zdezorganizowany, itd)" z którego wynika, że Słaba Dyscyplina i Szyk Rozproszony nie kumulują się.
Co w/g mnie ostatecznie daje -2 :D

_________________
Aurea Libertas
"Oko za oko plus głowa"
"Lepiej być władcą w Piekle niż sługą w Niebie"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Mon Apr 16, 2018 11:29 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
User avatar

Joined: Tue Jun 05, 2012 10:47 am
Posts: 464
Dezorganizacja daję zasadę Słaba Dyscyplina Taktyczna,
Dragoni walczący konno są traktowani jakby mieli zasadę Słaba Dyscyplina Taktyczna,
Szyk Rozproszony (TYLKO) w terenie otwartym i na polach ma zasadę Słabą Dyscyplinę Taktyczną,
A Zasada Słaba Dyscyplina Taktyczna daje... Słabą Dyscyplinę Taktyczną, czyli -1 do Wyniku Walki :D

Nie ma znaczenia ile zasad czy zdolności specjalnych daje Ci SDT, kara -1 do Wyniku Walki jest (i zawsze była :D) liczona raz. To jest zero-jedynkowe, masz SDT lub nie masz. Inne modyfikatory (lekka jazda, przewaga, szarża na bok) to oczywiście osobna sprawa.

Mam inne pytanie - rajtarzy SWE wykonują karakol, jednak w jego trakcie zostają zaszarżowani, dochodzi do kontaktu. W tym momencie posiadają jednocześnie zasady Słaba Dyscyplina Taktyczna oraz Doskonała Dyscyplina Taktyczna?

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Mon Apr 16, 2018 11:33 pm 
Offline
Porucznik/Lieutenant
User avatar

Joined: Tue May 08, 2012 9:01 am
Posts: 2651
Tak
Wysoka dyscyplinę masz zawsze

_________________
Blog http://zk1944.blogspot.com/
Kampania: http://oim.in4.pl/
Mówię NIE małym podjazdom na turniejach !!!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Tue Apr 17, 2018 5:47 am 
Offline
Pułkownik/Colonel
User avatar

Joined: Fri Jan 13, 2012 9:04 pm
Posts: 1548
Location: Płock
W przedstawionej przez Alka sytuacji -2.
Podał, że Walka w Terenie Czystym. Szyk Rozproszony -1 i ta nieszczęsna nowa zasada Lekka Jazda -1. Łącznie do Wyniku Walki -2 :D

_________________
Aurea Libertas
"Oko za oko plus głowa"
"Lepiej być władcą w Piekle niż sługą w Niebie"


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Thu Apr 19, 2018 12:39 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
User avatar

Joined: Wed Dec 04, 2013 12:10 am
Posts: 1099
Location: Lublin
strona 65 podręcznika gracza. Czyli jak ucieknie pułk to Deli ciągle stoją na stole i nie dostają żadnych ran zgodnie z zapisem tego pkt i zasadami specjalnymi? :p


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Thu Apr 19, 2018 2:57 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower
User avatar

Joined: Tue Jun 05, 2012 10:47 am
Posts: 464
Wg mnie tak. Sami Deli nie zdają, żadnego testu więc skąd mieliby dostawać rany ;) dzielnie stoją i hasają dalej.

Ja mam inne pytanie - co się dzieje w sytuacji jak dowodca (np. tchórzliy, porywczy, ostrożny itd) wydaje jakieś rozkazy drożej i dany gracz zapomni o tym, a przy odsłanianiu rozkazow się okazuje ze dany rozkaz jest... tak jakby nielegalny. Niby przy dywizji można dopłacać przy blefowaniu, ale jednak nie gramy w dywizje...

Nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi w podr, więc chciałem wiedzieć panowie "Jak wy gracie".

Wg mnie rozkaz powinien byc ściągany niezależnie, czy dowódcy zostały jakies pkt rozkazów czy nie.

_________________
"Chorągiew. Zdobyłem. Zdobyłem chorągiew. Nie znałem swojego męstwa..."
-----------------------------------------------------------------------

Galeria - viewtopic.php?f=17&t=1985&start=30


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Tue Jul 03, 2018 11:23 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Joined: Sun Dec 25, 2011 9:08 pm
Posts: 112
Sytuacja 1: Tatarzy płyną przez rzekę (10cm), znaleźli się przy jej drugim brzegu. Nagle widzą jak szarżuje na nich od frontu chorągiew pancernych. Wykonują odskok. Czy mogą? Co wtedy z szarżą?

My rozwiązaliśmy to tak:
1) Tatarzy robią odskok (10cm, bo trudny teren - rzeka) na pozycję skąd zaczęli płynąć.
2) Pancerni dojeżdżają do przeszkody terenowej. Tam kończą swój dodatkowy ruch szarżujących i dostają rozkaz ruch.

Sytuacja 2: Szarża kozaków (K) przez most (M), na którego końcu stoją trzy torhaki (A, B, C), literka oznacza podstawkę:

Rysunek poglądowy
Code:
.AA.CC
BBBCC
^^M^^
^^M^^
..KKK


Kozacy deklarują cel B, który odskakuje. Kozacy formują po kolei kolumnę i dojeżdżają do "tatarskiego" wylotu mostu (szarża przez most), ale tam nie ma już B. Zgodnie z zasadą mogą wybrać nowy cel szarży, przy czym do wyboru jest A lub C, przy czym C jest 1cm od wylotu mostu. Kozacy deklarują więc jako cel A (tu nie wiem, czy dobrze zrobiliśmy), jednak i ci odskakują. Co teraz? My założyliśmy, że skoro są bliżej niż 2cm od kazindżi (C) to po prostu wchodzą z nimi do walki przez kontakt incydentalny.

Czy coś zrobiliśmy bardzo źle? :P

_________________
Blog: http://zgielk.blogspot.com/search/label/robson


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Czy dobrze rozumiem, nie rozumiem itd.
PostPosted: Wed Jul 04, 2018 12:11 am 
Offline
Komisarz królewski/Royal commissar
User avatar

Joined: Sun Jan 22, 2012 5:51 pm
Posts: 1401
Location: die Stadt Breslau, PL
Hej,
w sprawie nr 2 potrzebowałbym więcej trochę bardziej dokładnych rysunków.
Co do sprawy nr 1 - od kiedy możliwa jest Szarża na cel, który stoi w Terenie Niedostępnym dla jednostki szarżującej (pomijam budynek) ??? Poza tym: odskok możliwy w jakiejś, podobnej sytuacji mógłby być tylko o 5cm, bo już wykonali swój Ruch (czyli później test na części podstawek).


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2766 posts ]  Go to page Previous  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 277  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group