Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
It is currently Fri Sep 21, 2018 4:15 pm

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: ODWOŁANY Turniej OiM, 01.09.2018, sobota 10:00
PostPosted: Wed Aug 15, 2018 6:25 pm 
Offline
Namiestnik

Joined: Sun Apr 08, 2012 6:04 pm
Posts: 1509
Zapraszamy wrześniowy turniej Ogniem i Mieczem w Bolterze!

Data: 1 września, sobota, godzina 10:00

Miejsce:
Sklep Bolter
Podwale 6
50-043 Wrocław

Wejściówka: 5zł ALBO zakupy w sklepie za minimum 20 zł + napój standardowy w kawiarni gratis


Limit miejsc: 14+bay
Sędzia: Duderson

REGULAMIN

I. ZAPISY


Proszę zgłaszać się w tym temacie lub na forum Ogniem i Mieczem

Rozpiskę można zrobić używając Kreatora Rozpisek OiM Wargamera (jak ktoś nie ma podręczników to najlepsza opcja):

http://ac.oim.wargamer.pl/index.php

W razie wątpliwości co do legalności rozpiski można się skontaktować z sędzią na PM lub emailem:
duderson[maupa]interia.pl

Na turnieju można używać 3 różnych rozpisek należących do tej samej frakcji.


Rozpiski nie będą sprawdzane i premiowane dużym punktem.

II. PLAN TURNIEJU

Zapisy 10:00-10:05

- Pierwsza bitwa 10:05- 12:35
- Druga bitwa 12:35 – 15.10
- Trzecia bitwa – 15.10 - 17:40

Podsumowanie turnieju i ogłoszenie wyników po zakończeniu trzeciej bitwy

Proszę starać się skończyć swoje bitwy o czasie. jeśli ktoś nie skończy żadnej ze swoich bitew o czasie, otrzymuje 3 punkty karne

III. ZASADY
1. Gramy na mały podręcznik - już wydany!!!
2. Obowiązuje zasada limitowanej (liczonej) amunicji i wszystkie zasady dodatkowe poza "Rozkazem grupowym", "Rzutami uśrednionymi" i "Wyborem efektów".

IV. ROZPISKI

1. Dopuszczone są wszystkie listy z podręcznika głównego, dodatku "Potop" i "Armie Ogniem i Mieczem", dodatków "Bitwy, Armie, Dowódcy" oraz materiałów dostępnych na stronie Wargamera, z wyjątkiem podjazdów z zasadą specjalną "Konwój"
2. Podjazdy Rzeczpospolitej Obojga Narodów i Królestwa Szwecji ze starego podręcznika głównego są zastąpione podjazdami z dodatku "Potop". Angielska wersja Revised rulebook zawiera poprawne listy tych podjazdów
3. Dopuszczamy Podjazdy z zasadą Mały Podjazd, można jednak do walki z takim podjazdem wystawić podjazd o dowolnej sile (de facto zasada Mały Podjazd nie działa). Zamiast tego Małe Podjazdy (Pojazdy z zasadą Mały Podjazd oraz te o sile nie większej niż 4 PS) mogą skorzystać z zasady opcjonalnej Wybór Efektów. Oznacza to też, że gracz grający przeciwko Małemu Podjazdowi nie może sobie wybrać, że chce grać rozpiską do 7PS po tym jak dowiedział się, że gra przeciwko Małemu Podjazdowi.
4. Za Mały Podjazd uważa się każdą rozpiskę na 4 PS lub mniej oraz podjazdy z taką zasadą specjalną
5. W każdej bitwie możesz użyć innej rozpiski. O wystawieniu danej rozpiski decydujesz po poznaniu armii przeciwnika.
6. Gracze są zobowiązani do posiadania czytelnej rozpiski z uwzględnieniem
a) Punktów Siły danej rozpiski
b) Zwartości
c) Zwiadu
7. Siły Rzeczpospolitej Obojga Narodów są podzielone na 4 frakcję: Korona, Litwa, Gdański i Kurlandia (każda z nich jest uważana za osobną frakcję)
8. Gracze są zobowiązani do posiadania umocnień polowych w takiej ilości, jaka jest możliwa do wystawienia w ich armii, jeżeli chcą je wystawić.


V. WYGLĄD ARMII

1. Armie powinny być pomalowane i mieć wykończone podstawki. Tym niemniej, w celu umożliwienia zagrania w tą świetną grę początkującym, można grać niepomalowanymi figurkami, za to gracze z pomalowaną armią otrzymują 1 Duży Punkt (0,5 punktu jeżeli armia jest pomalowana, ale podstawki nie wykończone, lub podstawki są wykończone ale armia niepomalowana).
2. Obowiązuje WYSIWYG (What You See Is What You Get, czyli zakaz wystawiania modeli zastępczych). Nie dotyczy on tarcz i arkebuzów (w przypadku kawalerii). Gracz z pełnym WYSIWYGiem (np. kałkany tylko na doborowych jednostkach kozackich i pancernych w RON) otrzymuje 1 dodatkowy punkt do klasyfikacji końcowej.
3. Obowiązuje zakaz proxów.
4. Używamy wyłącznie modeli firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenów, przeszkód i umocnień polowych.
5. Dozwolone są konwersje. Należy je zgłosić do sędziego i on decyduje o ich dopuszczeniu do turnieju.

VI. PUNKTY

Gracze zdobywają Małe Punkty w zależności od zasad scenariusza i poniesionych strat.
Na ich podstawie zdobywają Duże Punkty:

0 – Historyczna klęska (różnica Małych Punktów -13 lub większa)
1 – Strategiczna porażka (różnica Małych Punktów od -7 do -12)
2 – Taktyczna przegrana (różnica Małych Punktów od -2 do -6 )
3 – Remis (różnica Małych Punktów od -1 do +1)
4 – Taktyczne zwycięstwo (różnica Małych Punktów od 2 do 6)
5 - Strategiczne zwycięstwo (różnica Małych Punktów od 7 do 12)
6 – Historyczne zwycięstwo ( różnica Małych Punktów 13 lub większa)

Zasady klasyfikacji
1. Graczy klasyfikuje się na podstawie zdobytej liczby Dużych punktów
2. Jeśli więcej graczy zdobyło taką samą ilość Dużych Punktów, decyduje ilość zdobytych Małych Punktów
- jeśli dalej jest remis decyduje wynik starcia bezpośredniego obu graczy, o ile miało miejsce (łącznie z różnicą małych punktów);
- Jeśli dalej jest remis, decyduje liczba Historycznych Zwycięstw;
- Jeśli dalej jest remis decyduje liczba Strategicznych Zwycięstw;
- Jeśli dalej jest remis decyduje liczna Taktycznych Zwycięstw;
- jeśli dalej jest remis decyduje rzut monetą.

VII. Dodatkowe punkty

Gracze otrzymają dodatkowe punkty za:
+1 Duży Punkt za pomalowaną armię z wykończonymi podstawkami (0,5 punktu jeżeli armia jest pomalowana, ale bez wykończonych podstawek, lub podstawki są wykończone ale armia niepomalowana)
+1 Duży Punkt za pełny WYSYWIG
+1 Duży Punkt za przygotowanie do turnieju: aby go otrzymać gracz musi posiadać żetony rozkazów, kostki K10, dowolne żetony rozkazów, dowolne znaczniki amunicji i ran (np. czerwone kości K6 do ran i czarne do amunicji), miarkę i znaczniki potrzebne w jego armii (np znaczniki dezercji w Cesarstwie)

VIII. KULTURA PODCZAS GRY

Granie z przeciwnikiem powinno być przyjemne i nie stresujące; Każdy z graczy powinien wykazywać wysoką kulturę osobistą oraz uprzejmość w stosunku do innych graczy;
Osoby, które NIE POTRAFIĄ tego zrobić, kłócą się o wszystko pod byle pretekstem, naginają okrutnie zasady, przesuwają makiety itp. będą honorowane karniakami wraz z możliwością całkowitego usunięcia z turnieju włącznie (w tym przypadku wpisowe nie jest zwracane)


IX. NAGRODY

- Chwała i sława oraz poczucie dobrze spełnionego obowiązku

Przybywajcie licznie!


Last edited by Duderson on Fri Aug 31, 2018 7:32 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: [Wrocław/Bolter] Turniej OiM, 01.09.2018, sobota 10:00
PostPosted: Thu Aug 16, 2018 11:38 pm 
Offline
Namiestnik

Joined: Sun Apr 08, 2012 6:04 pm
Posts: 1509
Lista zgłoszeń:
1. Duderson iconRON
2. MSZ
3. Grojszek
4. Borororo


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: [Wrocław/Bolter] Turniej OiM, 01.09.2018, sobota 10:00
PostPosted: Wed Aug 29, 2018 9:39 pm 
Offline
Namiestnik

Joined: Sun Apr 08, 2012 6:04 pm
Posts: 1509
Pytanie do osób, które mają zamiar pograć w sobotę: czy moglibyście się jakoś zorganizować beze mnie? Niestety choruję i nie dam rady w nim uczestniczyć...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: [Wrocław/Bolter] Turniej OiM, 01.09.2018, sobota 10:00
PostPosted: Fri Aug 31, 2018 7:32 pm 
Offline
Namiestnik

Joined: Sun Apr 08, 2012 6:04 pm
Posts: 1509
Turniej odwołany. Jak ktoś ma ochotę wpaść na luźne granie - proszę bardzo.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Stanislaw and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group