Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword
http://forum.oim.wargamer.pl/

Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)
http://forum.oim.wargamer.pl/viewtopic.php?f=62&t=4764
Page 14 of 14

Author:  Pancer23 [ Wed Jul 05, 2017 10:59 am ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

A z Turcją? To chyba ich wojna?

Author:  Kadrinazi [ Wed Jul 05, 2017 11:22 am ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

Ale zasada jest dla wojsk walczących w Polsce i Danii, stąd - niezależnie od przeciwnika - mają zawsze taką zasadę. To tak jakby ktoś próbował twierdzić, że np. Polacy walczący z Turcją powinni nie mieć 'Na własnej ziemi' bo akurat potyczka jest w Mołdawii.

Author:  Martin von Carstein [ Fri Mar 16, 2018 5:07 pm ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

Mam dwa projekty tego podjazdu:

1. Agresywny. Na bazie regimentu Piccolominiego, ze wsparciem dragonów. Jesteśmy raczej silniejsi od przeciwnika więc atakujemy.

11Ps, zwiad 16, zwartość 19
Pułkownik [3]
Major [1]
1x4 kirasjerzy w pancerzach z arkebuzami
2x4 kirasjerzy weterani w pancerzach
2x2 dragonów

Łatwo spamiętać co jest czym i trenować się w ataku. Boli mnie zwiad, jest mnie mało, a 11 Psów to dwa bolesne efekty. Fajne wyjście na zgrupowanie - kupuję regiment piechoty, działa, wozy... i to mi wystarczy. :)

Może dokupić dwie podstawki dragonów? Jeden PS więcej mi bardziej nie zaszkodzi...

2. Teoretycznie defensywny, na bazie dwóch starterów.

8PS, zwiad 16, zwartość 19
Pułkownik [3]
Major [1]
1x4 kirasjerzy
1x4 kirasjerzy weterani w pancerzach
1x4 kirasjerzy z arkebuzami
2x2 dragoni weterani

I liczymy na obronę. Jakoś ta druga opcja nie wygląda zachęcająco, nadal mało zwiadu. Mogę to nieco zmienić - dragoni za kirasjerów weteranów w pancerzach, zajmą miejsce zwykłych z podstawy. Niestety wówczas płacę +2PS. Mam 10 i najwyżej szansę na wyrównaną bitwę.


Ktoś ma jakieś uwagi?

Author:  Rey [ Thu May 03, 2018 12:48 am ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

Ja testuję dwie opcje. Albo maksymalny podjazd- wszystkie poziomy. W konfiguracji 5 rozkazów. 2x3 dragoni weterani,2x4 kirasjerzy weterani w pancerzach, 1x4 kirasjerzy w pancerzach z arkebuzami i reszta to kirasjerzy w pancerzach. Wypornosc ogromna. Dwa młotki do robienia sieczki i kilka popierdółek do jazdy na boki i tyły.


Druga opcja to celowanie w okolice 9-10 ps co by być słabszym ale z dużym zwiadem. I wtedy też 5 rozkazów. 1x3 dragonów, 2x2 pancerni kirasjerzy weterani, 2x2 zwykli kirasjerzy, 1x2 kirasjerzy z arkebuzami. Mniej odporna ale taktycznie chyba lepiej przygotowana.

Author:  zk1944 [ Thu May 03, 2018 12:59 pm ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

Zwiad w iconHRE nie istnieje
Lepiej patrzeć na coś innego, najlepiej sprawdzić w boju rozpiski z tym samym przeciwnikiem.

Author:  Rey [ Thu May 03, 2018 1:48 pm ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

Akurat na naszym podwórku jakoś udaje mi sie z niego korzystać. W ogóle zastanawia mnie jedna rzecz. Wilanów- na 46 graczy nie ma ani jednego Cesarstwa. To nie jest przecież słaba armia.

Ostatnio gram czymś takim:
Pułkownik 4R
Major 1R
2x2 kirasjerzy w pancerzach i z arkebuzami
2x2 kirasjerzy weterani w pancerzach
2x3 dragoni weterani
2x2 Kirasjerzy w pancerzach

W zależności od scenariusza skwadronuję jednostki.

Author:  zk1944 [ Thu May 03, 2018 9:35 pm ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

iconHRE jest mocny ale trudny w prowadzeniu
Dużo lepszy jest na dywizji tak jak przykład iconRUS
Spróbuj zagrać bez pancerzy, podjazd lekko tańszy.

Author:  Rey [ Fri May 04, 2018 11:11 am ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

Teraz we Wrocławiu potestuję 3 rozpiski. Jedna na wypasie, jedna zbalansowana i jedna dla funu (chociaż gra ta armią to dla mnie czysty fun).

Author:  zk1944 [ Sat May 05, 2018 1:20 pm ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

Lepszy jest fun jak zwyciezasz
Ja uważam, że rozpiski musi być dopasowana do gracza, a nie odwrotnie.

Author:  Rey [ Mon May 21, 2018 12:59 pm ]
Post subject:  Re: Podjazd cesarski 1657-1660 (pdf)

Tydzień temu grałem przeciw RON i powiem Wam że postawiłem wszystko na jedną kartę. Podjazd dopakowany na maksa. Zmiotłem RON bez straty nawet 1 podstawki (2 dezercje przed grą).

Zauważyłem tym samym że na każą armię trzeba mieć zupełnie inny build. W Cesarstwie nie ma chyba złotego środka albo jeszcze go nie znalazłem.

Do tej pory ogarniam gromienie Kozaków i zaczynam sobie radzić z lepszymi armiami pod względem wyszkolenia i morale (Szwedzi-RON).

Teraz na testy jadą Tatarzy. Raz już dostałem od nich łomot i rozkminiam jak połapać tą dzicz.

Page 14 of 14 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/