Ogniem i Mieczem - By Fire and Sword

Historyczna Gra Strategiczna - Historical Wargame
Dzisiaj jest sob wrz 23, 2017 2:20 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: ndz mar 19, 2017 5:53 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:04 pm
Posty: 1298
theNaturat40 pisze:
A czy wcześniej muszę informować, że skorzystam z tej zasadzki?

Ja robię w kroku porównanie punktów zwiadu podjazdów. Wtedy informuję przeciwnika, jakie efekty wybieram, a później je "aplikuję" w danym kroku. Zasadzka/dalekie obejście na etapie wystawienia (zamiast wystawiać ją na stole, informuję przeciwnika, że idzie w dalekie obejście), forsowny marsz po wystawieniu itp.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: ndz mar 19, 2017 6:14 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: wt kwie 19, 2016 11:38 am
Posty: 50
Lokalizacja: Gdynia
Dalej wytyczne.

Pułkownik posiada wytyczną, dołącza do oddziału, czy Rotmistrza ciągle obowiązuje ta wytyczna?
Czy dołączonemu do oddziału Pułkownikowi można zmienić Wytyczną.

Niektórzy Głównodowodzący mają zasady specjalne dotyczące Wytycznych. I tak dywizja Hussein Paszy w pierwszej turze otrzymuje darmowe Wytyczne Obrona (o ile pozwala na to scenariusz). Czy w pierwszej turze Hussein może wydać inne wytyczne płacąc za nie normalnie Punktami Rozkazu.

Pozdro.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn mar 20, 2017 9:23 am 
Offline
Chorąży/Ensign
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 12, 2012 10:37 am
Posty: 2290
Lokalizacja: Lublin
Wytyczna obowiązuje przez cały czas. Nie ma znaczenia czy Pułkownik jest dołączony czy nie. Głównodowodzący zawsze może ją zmienić w fazie rozkazów.

Darmowe wytyczne można normalnie zmienić za punkty rozkazu w fazie rozkazów.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn mar 20, 2017 9:31 am 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1790
Czy Stefan Lubomirski może otrzymywać rozkazy od pułkownika podjazdu? Pytam, bo z jednej strony jest napisane, że jest traktowany jak dodatkowy oficer, ale też ma statystyki pułkownika (więc jest na równi z płk. Gordonem)

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pn mar 20, 2017 9:47 am 
Offline
Fältherren
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 11, 2009 11:21 pm
Posty: 10323
Lokalizacja: Edinburgh
Nie może.

_________________
http://kadrinazi.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt mar 24, 2017 1:41 pm 
Offline
Ciura obozowy/Camp follower

Rejestracja: wt kwie 19, 2016 11:38 am
Posty: 50
Lokalizacja: Gdynia
Czytając po raz kolejny zasady trafiłem na coś takiego.
W Potopie w podrozdziale Dowódcy artylerii jest zapis (strona 35):

„W zestawach dział średnich dostępnych w kampanii Kickstarterowej znajdowały się specjalne modele dowódców artylerii dla wszystkich frakcji. … Podstawkę dowódców artylerii można jednak wykonać przy wykorzystaniu dowolnego modelu oficera (najlepiej pieszo), …”

Pytanko jeżeli bym chciał wystawić dowódcę do Turcji to na jakiej zasadzie bym mógł to zrobić?
Czy w ogóle mogę takiego dowódcę wystawić jeżeli nie ma nigdzie o tym zapisu (karty dywizji)?
Jeżeli mogę go wystawić to jakie posiadał by statystyki?

Pozdro.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: pt mar 24, 2017 1:45 pm 
Offline
Rotmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 11, 2012 7:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli dobrze zrozumiałem pytanie to dowódcę artylerii możesz wystawić jeżeli na liście dywizji przy artylerii dywizyjnej masz go do wyboru (przy artylerii powinien być obrazek dowódcy)


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr mar 29, 2017 5:11 pm 
Offline
Pocztowy/Retainer
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 03, 2012 10:14 am
Posty: 200
Lokalizacja: Wrocław
W scenariuszu furaż broniący furażu ma rabusiów rzuca 10.
Przeciwnik wyznacza punkt w strefie rozstawienia czyli może im wskazać tylko teren zajmowany przez dwa furaże.
Czy dobrze rozumiem?


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr mar 29, 2017 6:23 pm 
Offline
Pachołek/Camp servant

Rejestracja: czw lip 16, 2015 11:26 am
Posty: 351
Lokalizacja: Warszawa
Nie. Przeciwnik wyznacza punkt. W skrajnym przypadku może wyznaczyć narożnik jednego z furaży. Jeśli rabusie to kawaleria masz wtedy ćwierć koła o promieniu 10 cm do wystawienia. Z grubsza jest to ćwierć pola furażu. Jeśli piechota, to masz 20 cm i z grubsza cały furaż.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Pytania początkującego (cz. VI)
Post: śr mar 29, 2017 8:51 pm 
Offline
Namiestnik

Rejestracja: pn maja 14, 2012 10:35 am
Posty: 1790
Chyba nie zrozumiałeś pytania. Pytanie polega na tym, czy można wybrać tylko punkt w środku furażu. I to jest prawidłowe. Z resztą sam to napisałeś w kolejnych swoich zdaniach...

_________________
Bób, homar, włoszczyzna

Chcesz sprzedać/kupić od/wymienić figurki z bartomeuszem, to weź pod uwagę, że jest osobą, która wycofuje się z własnych ustaleń i w efekcie z handlu nici.


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group