pawello_trawello pisze:
Podstawa wydaje się jedyna słuszna, ale co dalej.
Po co falkonet? Nie szkoda tego pkt?
Może warto za niego dokupić dwie podstawki sotni wyborowej?
Zastanawiają mnie też pikinierzy dragoni, czy ich brać? Jakie mieliby zadania? Chyba, że pilnowanie środka wsi.
I dylemat, czy nie dokupić za 1 PS dzieci- tanie toto o podnosi zwartość, a do tego można zrobić 8 podstawkowy szwadron.
I ostatni dylemat: Husarze- mają pomóc jako siła ofensywna ale trochę ich mało
Tatarzy świetni bo nie potrzebują dowodzenia i mogą hulać na tyłach, za to Dońscy to świetni dragoni, postawienie ich we wiosce może być dobrym pomysłem, 2 strzelania i 2 WW. JEst ich też sporo ale są relatywnie drodzy.
Podoba mi się Twój skład. Może mieć fajną możliwość uderzeniową, ale chyba wolałbym 2 podstawki sotni zamienić za falkonet.
Moskiewskie Zgrupowanie jest dlatego takie ciekawe, że daje sporo możliwości.
Miałem dokładnie takie dylematy, jakie wymieniłeś.
Falkonet można spokojnie odpuścić.
Dwie podstawki sotni wyborowej warto nawet za 1PS. (zamiast falkonetu, ale szkoda brac tylko 2 jak w tej cenie są 3

)
4 podstawki dragonów z pikami za 1PS na pewno warto. Nawet jako dodatkowy oddział, który "nic nie robi". Nie trzeba ich wcale spieszać, mogą sobie pojechać pod krawędź przeciwnika, żeby mu nabić punkt złamania. Można ich też wrzucić do Zasadzki lub utworzyć batalię ze strzelcami. Oczywiście zamiast nich i husarzy można brać Tatarów (ten sam koszt w PS i ZAO).
Tatarzy i Kozacy dońscy z zasadą Lekka jazda mogą być bardziej przydatni. Ja wybrałem husarzy i dragonów z pikami, bo to więcej podstawek za ten sam koszt, husaria ma 6 pancerza i może wystraszyć samą swoją obecnością, może nieźle ukłuć i w ogóle ładnie się prezentuje.

No i oczywiście najważniejsze, mam 2 oddziały w cenie jednego.